Skolbanken Logo
Skolbanken

Ämnen:

Matematik

·

Årskurs:

6

Scratch - programmering

Observatorielundens skola, Stockholm Grundskolor · Senast uppdaterad: 4 maj 2020

Nu ska ni få prova på att programmera! Ta möjligheten i akt att skapa er egna värld med egna utmaningar. Skapa problem och lösningar som kan samverka i en magisk stund av njutning framför datorn!


Läroplanskopplingar

Koordinatsystem och strategier för gradering av koordinataxlar.

Strategier för matematisk problemlösning i vardagliga situationer.

Matematisk formulering av frågeställningar utifrån vardagliga situationer.

Eleven kan lösa enkla problem i elevnära situationer på ett i huvudsak fungerande sätt genom att välja och använda strategier och metoder med viss anpassning till problemets karaktär.

Eleven har grundläggande kunskaper om matematiska begrepp och visar det genom att använda dem i välkända sammanhang på ett i huvudsak fungerande sätt.

Matriser i planeringen
Programmera ett spel i Scratch
Uppgifter

Innehåller inga uppgifter

Hjälp och support

Academy

FAQ

Ge oss feedback