Skolbanken Logo
Skolbanken

Ämnen:

Teknik

·

Årskurs:

7 - 9

Programmera ditt eget datorspel!

Laröds skola, Helsingborg · Senast uppdaterad: 16 maj 2022

Den här uppgiften bygger på att eleverna följer instruktionsfilmer som finns på Youtube och lär sig grunderna i programmering.

 

En del av ämnet teknik är att lära sig grunderna i programmering. Under kapitlet Kommunikations- och informationsteknik ingår programmering.

Det är den delen som vi behandlar under ca fyra veckor. Du kommer lära dig programmera eget spel. 

Hoppas  du kommer tycka att det är kul!

 

 


Läroplanskopplingar

identifiera problem och behov som kan lösas med teknik och utarbeta förslag till lösningar,

Tekniska lösningar inom kommunikations- och informationsteknik för utbyte av information, till exempel datorer, internet och mobiltelefoni.

Samband mellan teknisk utveckling och vetenskapliga framsteg. Hur tekniken har möjliggjort vetenskapliga upptäckter och hur vetenskapen har möjliggjort tekniska innovationer.

Matriser i planeringen
Programmera ditt eget datorspel!
Uppgifter

Innehåller inga uppgifter

Hjälp och support

Academy

FAQ

Ge oss feedback