Ämnen:
Svenska, SO (år 1-3)
·
Årskurs:
F
Storvretaskolan, Uppsala · Senast uppdaterad: 26 november 2019
Vi jobbar i appen Quiver där eleverna färglägger en bild som dom sedan projicerar bilden blir då i 3D levande. Vi tränar även i Vector och programmerar matematik och svenska.
1. Konkretisering av syfte
Undervisningen ska ta tillvara elevernas nyfikenhet och ge dem möjlighet att utveckla sitt intresse för och sin förmåga att kommunicera med olika språkliga uttrycksformer
2. Undervisningens innehåll
Vi skriver ut bilder från Quvier som eleverna färglägger och sedan med Ipad går in i appen Quiver.
Vector är en träning i matematik där eleven får träna sig i matematik.
svenka är en app som eleverna tränar på bokstäver och att skriva.
3. Bedömningsuppgifter.
Med appen Rateit kommer eleverna att få klicka på färgade punkter hur aktiviteten har gått.
4.Klistra även in syfte och centralt innehåll och kunskapskrav från läroplanen.
Vidare ska undervisningen bidra till att utveckla elevernas intresse för och kunskaper om natur, teknik och samhälle genom att ge dem möjligheter att utforska, ställa frågor kring och samtala om företeelser och samband i omvärlden
Syfte (3)
pröva och utveckla idéer, lösa problem och omsätta idéerna i handling,
kommunicera med språkliga uttrycksformer i olika sammanhang och för skilda syften,
skapa och uttrycka sig genom olika estetiska uttrycksformer,
Centralt innehåll (3)
Digitala verktyg och medier för kommunikation.
Olika material, redskap och tekniker för att skapa och uttrycka sig.
Digitala verktyg för framställning av olika estetiska uttryck.
Innehåller inga matriser
Innehåller inga uppgifter