Ämnen:
Teknik, NO (år 1-3), Matematik
·
Årskurs:
2 - 3
Programmering
Axonaskolan, Grundskolor · Senast uppdaterad: 10 september 2019
Vi avslutar extrauppgifterna i Prima Matematik 2b där vi kommer att göra praktiska övningar och problemlösningar som har med programmering att göra.
Vi repeterar:
- mönster
- symboler
- geometriska symboler
- problemlösning
- givna instruktioner
Vi går igenom:
- programmering
- enkla programmerings uttryck
Målet är att du skall kunna:
- förstå grunden i analog programmering
- förstå sambandet hur mönster och symboler höra ihop med programmering
- skapa banor och instruktioner för dessa
- förstå hur man kan förenkla instruktioner i ett givet mönster
- förstå de olika symbolerna för programmering
- förstå enkla programmerings regler och dess betydelse
Jag bedömer:
- hur bra du förstår mönster och symboler samt hur de fungerar
- hur bra du kan förenkla instruktioner i ett givet mönster
- hur bra du förstår programmeringsreglerna och dess betydelse
- hur bra du förstår den analoga programmeringen
- hur bra du kan rita egna banor och programmera dem med instruktioner