Stenröseskolan, Lunds för- och grundskolor · Senast uppdaterad: 25 september 2019
Eleverna ska genom touchkontroller samspela i olika lekar.
Aktiviteten ska syfta till att eleverna utvecklar kunskaper i att samspela med andra samt en tilltro till sin förmåga att aktivt påverka sin situation.
Se kopplingar till läroplanen nedan.
Eleverna kommer genom lek med olika touchkontroller samspela med sina skolkamrater. De kommer att få träna på att lyssna på varandra och följa uppmaningar.
De kommer bl a att leka kurragömma och dansstopp.
Målet är uppfyllt när du deltar i att:
-samspela i leken med dina skolkamrater
-turtaga med sina skolkamrater.
Syfte (2)
samspela med andra,
tolka olika former av kommunikativa uttryck,
Centralt innehåll (8)
Kommunikationsverktyg. Hur de kan användas för att förstärka kommunikation.
Ord, begrepp och symboler inom ämnesområdet kommunikation till exempel för att samspela med andra
Grundläggande kommunikativa mönster och strukturer, turtagning, att initiera och avsluta samspel eller samtal.
Kommunikationsverktyg. Hur de kan användas för att förstärka elevens kommunikation.
Ord, begrepp och symboler inom ämnesområdet kommunikation till exempel för att samspela med andra.
Grundläggande kommunikativa mönster och strukturer, turtagning, att initiera, upprätthålla och avsluta samspel eller samtal.
Kommunikationsverktyg. Hur de kan användas för att förstärka kommunikation.
Ord, begrepp och symboler inom ämnesområdet kommunikation till exempel för att samspela med andra.
Kriterier (3)
Eleven tolkar andras avsikter och visar det genom att samspela i kommunikationen.
Dessutom deltar eleven i att använda kommunikationsverktyg för att förmedla sig.
Eleven identifierar ord, begrepp och symboler på ett i sammanhanget relevant sätt genom att visa igenkännande och samspela.
Innehåller inga matriser
Innehåller inga uppgifter