Skolbanken – inspiration och utveckling från hela landet

Programmering år 2

Skapad 2020-02-28 16:27 i Stugsunds skola Söderhamn
Grundskola F – 3 Matematik
Programmering i tvåan.

Innehåll

Vi kommer att lära oss grunderna i programmering genom att på olika sätt programmera allt från varandra till Scratch.

Uppgifter

  • Kommandon

Kopplingar till läroplanen

  • Centralt innehåll
  • Hur entydiga stegvisa instruktioner kan konstrueras, beskrivas och följas som grund för programmering. Symbolers användning vid stegvisa instruktioner.
    Ma  1-3

Matriser

Ma
Programmering år 2

Kommando

Nivå 1
Jag vet vad ett kommando är.
Nivå 2
Jag kan ge korta kommandon.
Nivå 3
Jag kan använda symboler och planera hur någon/något ska röra sig utifrån lagda symboler.
Aspekt 1
Beröm eller ge feedback på det här materialet genom att skriva en kommentar här: