Skolbanken Logo
Skolbanken

Ämnen:

Teknik, Svenska, Matematik

·

Årskurs:

2

Programmering.

Frösakullsskolan, Halmstad · Senast uppdaterad: 10 september 2020

Vi kommer under några veckor lära oss om programmering. Vad är programmering? Vilka föremål känner vi till som är programmerade?

Målet är att eleverna ska lära sig:

- vad programmering är.

- olika begrepp som hör till programmering.

- hur man programmerar på ett lekfullt sätt.

För att eleverna ska lära sig detta kommer de:

- få programmera en kompis med hjälp av instruktioner.  

- skapa och följa egna banor som Bee-boten ska programmeras att följa.

-jobba med iPads och  programmera i spel (Bee-bot, code och ScratchJr).

 

Eleverna visar sina kunskaper genom att:

- Vara delaktig i diskussioner och aktiviteter under lektioner.

-Visa förmågan att samarbeta och lösa problem med hjälp av vardaglig teknik.


Läroplanskopplingar

pröva och utveckla idéer, lösa problem och omsätta idéerna i handling,

Digitala verktyg och medier för kommunikation.

Att styra föremål med programmering.

Matriser i planeringen

Innehåller inga matriser

Uppgifter

Innehåller inga uppgifter

Hjälp och support

Academy

FAQ

Ge oss feedback