Skolbanken Logo
Skolbanken

Bildspel

Lingenässkolan A, Kristianstad · Senast uppdaterad: 13 september 2020

Genom undervisningen ska eleverna ges möjlighet att utveckla kunskaper i att ordna sina erfarenheter utifrån rum, tid, kvalitet och kvantitet. Undervisningen bidrar därigenom till att eleverna ges förutsättningar att tolka, beskriva och påverka sin verklighet.

 

Konkretiserat mål:

Du ska få lära dig:

 

Att förstå att du, med hjälp av att använda dina armar och händer, kan påverka och välja vilken musikvideo du vill titta på i musikbildspelet. 

 
 
 

Undervisning:

Du kommer att få

Stå i ståskal. Framför dig, på bordet på ståskalsställningen, kommer en tryckkontakt ligga. Med denna tryckkontakt väljer du, genom att trycka, om du vill sätta igång bildspelet. Du väljer också om du vill lyssna på låten som kommit fram, eller om du vill trycka vidare och välja en ny sång. 

 

 

 

 

 


Läroplanskopplingar

reflektera över samband mellan orsak och verkan,

Människans upplevelser med hjälp av olika sinnen.

Metoder och strategier för att påverka situationer och lösa problem, till exempel ta på jacka när det är kallt och tända ljuset när det är mörkt.

Eleven kan delta i kommunikation om orsak och verkan och i att använda metoder och strategier för att påverka och lösa situationer i vardagen.

Matriser i planeringen

Innehåller inga matriser

Uppgifter

Innehåller inga uppgifter

Varför Skolbanken?

Alla delar med alla

Planeringar i Unikum

Vem driver Skolbanken och varför?

Vem äger materialet?

Hjälp och support

Academy

FAQ

Ge oss feedback