Ämnen:
Matematik, Svenska, Teknik
·
Årskurs:
3
Getingeskolan, Halmstad · Senast uppdaterad: 10 oktober 2021
Vi kommer att lära oss om programmering. Vad är programmering? Vilka föremål känner vi till som är programmerade?
Eleverna ska lära sig:
- vad programmering är
- olika begrepp som hör till programmering; mönster, sortera, instruktion, programmera, kod, bugg, loop, villkor, algoritm
- hur man programmerar på ett lekfullt sätt
Vi kommer att:
- titta på Programmera mera på UR
- skapa och följa mönster på olika sätt
- programmera en kompis med hjälp av instruktioner
- skapa banor som Bee-boten ska programmeras att följa
- programmera i spel på iPads
Du ska:
- vara delaktig i diskussioner och aktiviteter under lektioner
- visa förmåga att samarbeta och lösa problem med hjälp av vardaglig teknik
Syfte (1)
pröva och utveckla idéer, lösa problem och omsätta idéerna i handling,
Centralt innehåll (2)
Digitala verktyg och medier för kommunikation.
Att styra föremål med programmering.
Innehåller inga matriser
Innehåller inga uppgifter